CCGG

CRYSTAL CANVAS

Game Graphics

Zapraszamy do udziału w pierwszym międzynarodowym konkursie grafiki cyfrowej CRYSTAL CANVAS Game Graphics.
Konkurs ma charakter otwarty i kierowany jest do artystów tworzących grafikę koncepcyjną i promocyjną do gier wideo oraz do artystów tworzących grafikę cyfrową nie związanych bezpośrednio z grami komputerowymi.

Organizatorem konkursu jest Mediations Biennale, a partnerami są:

Tematem konkursu jest „wolność”. Zadaniem uczestników jest wykonanie grafiki koncepcyjnej i promocyjnej. Więcej szczegółów w regulaminie do pobrania poniżej. Udział w konkursie jest bezpłatny. Prace można zgłaszać do 20 września 2018 roku.

Uroczyste otwarcie wystawy i wręczenie nagród odbędzie się na Międzynarodowych Targach Poznańskich podczas GIC. Zwycięskie prace będą prezentowane na PGA, które są największymi w Europie Środkowo – Wschodniej targami gier komputerowych.

  • Nagroda główna 5000 zł
  • Druga nagroda 3000 zł
  • Trzecia nagroda 2000 zł

Celem konkursu jest promowanie sztuki tworzonej za pomocą technik cyfrowych oraz zwrócenie uwagi na gry komputerowe jako samodzielny rodzaj sztuki współczesnej. Są one zjawiskiem nie tylko komercyjnym, ale także artystycznym czy filozoficznym. Nazwa konkursu CRYSTAL CANVAS nawiązuje do zmiany medium używanego przez artystów z płótna tradycyjnego na krystaliczne (liquid – crystal display). Malarstwo cyfrowe wykorzystywane w projektowaniu i promowaniu gier wideo, łącząc w sobie świat sztuki i informatyki, rozszerza dyskusję o obrazie jako nośniku wyrazu i treści. Specyficznym fenomenem, który silnie rozwinął się dzięki grom komputerowym jest rysunek koncepcyjny. Tradycyjny rysunek również długo nie był postrzegany jako niezależna dziedzina sztuki. Służył jako przygotowanie do dzieł malarskich i rzeźbiarskich oraz precyzował zamysły artysty. Podobnie współcześnie, grafika koncepcyjna jest wstępem i bazą w tworzeniu gier, projektuje atmosferę, bohaterów i środowisko wirtualnego świata. Elementy te wpłyną na emocjonalne, a nawet fizyczne doznania graczy identyfikujących się z bohaterami. Ze względu na ten immersyjny charakter gier komputerowych na barkach twórców oprócz fantastycznych możliwości kreacji, spoczywa również spora odpowiedzialność.
Do Jury konkursu zostali zaproszeni artyści tworzący grafikę cyfrową do gier, jak również profesorowie uczelni artystycznych zajmujący się klasyczną grafiką, teoretycy badający sztukę nowych mediów oraz game developerzy.


Linki do pobrania




Jury

Jakub Jabłoński(1)

Jakub Jabłoński tworzy concept arty, plakaty i ilustracje książkowe, a także scenografię do reklam, filmów i gier komputerowych.
Jest absolwentem Szkoły Filmowej w Łodzi, studiował również grafikę i malarstwo na tamtejszej ASP.
Brał udział w rozmaitych projektach, pracując zarówno dla firm o zasięgu globalnym, jak i krajowym.
W 2008 r. dołączył do Platige Image, gdzie odpowiada za reżyserię, ale jest też dyrektorem artystycznym filmów animowanych, które są reklamami lub filmami otwierającymi gry komputerowe. Brał udział w produkcji zwiastunów do takich gier, jak „Ryse: Son of Rome”, „Total War: Warhammer 2”, „Watch Dogs 2”, „Frostpunk”, „Hitman”. Zaprojektował stronę wizualną krótkometrażowej animacji Tomasza Bagińskiego „Kinematograf” i wykonał ilustracje do powieści Jacka Dukaja „Wroniec”.
Jest jednym z założycieli studia Juggler Games, gdzie odpowiada za historię i stronę wizualną gry My Memory of Us.

http://mymemoryofus.com/en/home/
http://www.platige.com/category/talents/

Milena Młynarska

Milena Młynarska, artystka cyfrowa z ponad ośmioletnim doświadczeniem. Od dwóch lat pracuje w Techlandzie przy produkcji gry Dying Light 2, do której tworzy storyboardy i grafiki koncepcyjne. Z wykształcenia magister architekt, z zamiłowania ilustratorka, od lat związana z branżą gier wideo, reklamy, multimediów i wydawnictw książkowych. Jej dotychczasowi klienci to m.in.: Techland, Juice, Ten Square Games, Foksal Group, Nasza Księgarnia, Zysk, Fabryka Słów. W wolnych chwilach Milena rozwija swoją własną markę, IlluMillu, oferującą printy z jej autorskimi projektami. Członkini projektu Polska Grafika Cyfrowa oraz kolektywu artystycznego Goverdose. Dzięki wszechstronnym zainteresowaniom, obejmującym muzykę, fotografię oraz improwizację teatralną, wykształciła interdyscyplinarne podejście do tworzenia. W swoich pracach kładzie silny nacisk na estetykę, kompozycję, storytelling i wydźwięk emocjonalny.

http://www.milenamlynarska.com/

Aleksandra Lison

Aleksandra Lison, pomysłodawczyni konkursu, artystka sztuk wizualnych, miłośniczka gier komputerowych. W 2015 uzyskała tytuł magistra sztuki na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.
W roku akademickim 2011 – 2012 otrzymała Stypendium Rektora Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.
W roku 2014 otrzymała grant z Fundacji UAP oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na projekt „Double – Blind” organizowany przez SAVVY Contemporary. The Laboratory of Form – Ideas w Berlinie.
Uczestniczka wystaw oraz festiwali w kraju i za granicą, między innymi: wystawa Najlepsze Dyplomy Akademii Sztuk Pięknych 2015, Gdańsk; XIX Międzynarodowy Festiwal Sztuki „Interakcje”.
Zajmuje się malarstwem cyfrowym, instalacją, rzeźbą oraz performance. W roku 2018 rozpoczęła projekt kuratorski Crystal Canvas Game Graphics w ramach Mediations Biennale. Od 2016 zajmuje się rekonstrukcją historyczną epoki Średniowiecza. Interesuje się wykorzystaniem technologii VR, AR i MR w nauczaniu historii oraz badaniem i promowaniem grafiki koncepcyjnej.

https://www.youtube.com/channel/UCRDFOEv2rTclOlHYve2JWwg

Sebastian Barabanow

Sebastian Barabanow, rocznik 77, założyciel i właściciel Fabryki Gier. Absolwent wydziału Form Przemysłowych krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie spędził także dwa lata jako asystent w Katedrze Sztuk Wizualnych. Życie zawodowe zaczął równolegle ze studiami jako projektant, ilustrator i animator.
Fabryka Gier jest działającą od 2005 roku firmą zajmującą się produkcją gier mobilnych i video. W swoim dorobku ma gry społecznościowe, edukacyjne i reklamowe, ale realizuje także projekty na konsole najnowszej generacji. Pracuje z klientami na całym świecie, m.in. Disney’em, Techlandem, Jam City (SGN), Ravensburger’em i berlińską Woogą.

http://www.game-factory.eu/

Arkadiusz Marcinkowski

Arkadiusz Marcinkowski dr hab., prof. nadzw.
W 2011 roku uzyskał tytuł doktora habilitowanego sztuki na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu). W latach 1995-96 odbył studia w Windeshein Christelije Hogeschool Zwolle w Holandii. Profesor Akademii Sztuki w Szczecinie,
kierownik Katedry Grafiki Interdyscyplinarnej, prowadzi Pracownię Grafiki Cyfrowej. Pracownik naukowo-dydaktyczny Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Politechniki Poznańskiej, Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu. Wieloletni członek zarządu Okręgu Poznańskiego Związku Polskich Artystów Plastyków oraz japońskiej organizacji artystycznej A-21 z siedzibą w Osace. Autor wielu wystaw indywidualnych. Brał udział
w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych zagranicą i w kraju, m.in. w Holandii, Japonii, Turcji, Belgii, we Włoszech, na Litwie, Białorusi, Węgrzech, Izraelu, Niemczech, Tajwanie, Rosji oraz w wielu miastach w Polsce. Zajmuje się grafiką cyfrową, projektowaniem graficznym, malarstwem i działaniami przestrzennymi. Kurator.

Jakub Wójcik

Jakub Wójcik Współwłaściciel better. – agencji gamingowej wspierającej twórców, wydawców i dystrybutorów w zakresie PR-u, marketingu, doradztwa i wsparcia biznesowego. Laureat nagrody Special Recognition Awards of the Year 2017, przyznanej za szczególny wkład w rozwój branży gier.
Twórca serwisu 1ndie World – największego portalu skupiającego się na grach niezależnych w Polsce. Od wielu lat związany z branżą gier komputerowych. W 2013 roku przygotował projekt Games Rage, który był pierwszym polskim pakietem gier typu „pay what you want”.
Jeden z założycieli i Prezes Zarządu Fundacji Indie Games Polska, która powstała w celu wspierania polskich twórców gier wideo. Główną rolą Fundacji jest pomoc w procesie zdobywania wiedzy branżowej, kreowania marki, promocji oraz sprzedaży. Fundacja jest również odpowiedzialna za kreowanie świadomości społecznej na temat roli gier wideo jako nowoczesnego medium oraz istotnej części współczesnej kultury.
Fundacja organizuje stoiska na wszystkich głównych targach branżowych na świecie, takich jak PAX West w Seattle, GDC w San Francisco, Gamescom w Kolonii, Nordic Game Conference w Malmo, Quo Vadis Conference w Berlinie, Tokio Game Show. Pomaga także polskim twórcom gier w promocji ich projektów na całym świecie oraz w spotykaniu się z mediami branżowymi, wydawcami, inwestorami oraz partnerami.

agnieszka jelewska

Agnieszka Jelewska, profesor UAM, pracowniczka Instytutu Teatru i Sztuki Mediów, teatrolożka, medioznawczyni, dyrektorka i współzałożycielka Humanities /Art /Technology Research Center na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (artandsciencestudies.com). Bada przede wszystkim transdyscyplinarne relacje pomiędzy nauką, sztuką, kulturą i technologią w XX i XXI wieku, ich wymiar społeczny i polityczny. Prowadziła wykłady m.in. na Kent University w Cantenbury (2003 i 2004), Folkwang Universität der Künste w Essen (2015) Harvard University, Boston (2015), Emerson College, Boston (2015). Prowadziła badania m.in. w Londynie (2003), Nowym Jorku (2009), Marfie (2010).
Stypendystka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej: program START (2005).
Kuratorka i współtwórczyni projektów z zakresu art and science: m.in. Transnature is Here (2013), Post-Apocalypsis (2015), Anaesthesia (2016).
Za interaktywną instalację Post-Apocalypsis otrzymała wraz z zespołem Złoty Medal za soud design na międzynarodowym festiwalu Prague Quadriennial of Performance Design and Space (2015).
http://artandsciencestudies.com/

TomaszWendland

Tomasz Wendland, dr hab., prof. nadzw. Dyrektor Mediations Biennale Poznań, artysta wizualny, wykładowca. Zajmuje się rysunkiem, wideo i dźwiękiem, fotografią, instalacją oraz performance. W swoich działaniach poszukuje obecności tajemnicy i jej zmysłowego doświadczania.

Studiował w Instytucie Historii Sztuki na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Uzyskał tytuł magistra sztuki na Alanus Kunsthochschule Alfter/Bonn, Niemcy (malarstwo) oraz na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (rysunek, rzeźba, edukacja). Doktorat obronił na Dartington College of Art, Plymouth University, Wielka Brytania. W 2012 roku uzyskał tytuł doktora habilitowanego na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.

Kurator i pomysłodawca międzynarodowych projektów takich jak Mediations Biennale w Poznaniu, Hotel de Inmigrantes, Pavilion0. Dyrektor MONA (Museum of the Newest Art) w Poznaniu .Prezentował swoje prace na wystawach indywidualnych oraz brał udział w wielu artystycznych wydarzeniach takich jak: Poles exhibition – Kutuplar , Empire Project Gallery, Istambuł, Turcja; wystawa Penvolution, Municipal Gallery Kubus, Hanower, Niemcy; instalacja na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu; Empty Garden, program główny, Nakanojo Biennale, Japonia; wystawa Human Parallels, Jogja Biennale, Indonesia; Mediterranean Biennale – Israel.


Partnerzy

LogoGiC_Krzywe_SVG
indie logo-page-002
LogoPGA

Numer kontaktowy: 574 540 506